Vyhlídkové lety | Letecká škola | Ceny služeb | Plánování letů | Letní soustředění | Ultralehké létání
Létání
Letiště Česká Lípa Lada leží v krásné členité krajině a protože se současně nalézá mimo oblasti velkých letišť, nabízí mnoho zajímavých možností k vyhlídkovým letům a letecké turistice. Stačí jen jmenovat: Máchovo jezero, hrad Bezděz, Hrubá skála, hrady Kost a Humprecht, televizní vysílač na Ještědu, anebo Říp a podřipské Polabí, hrad Kokořín, to všechno jsou lehce dostupné zajímavosti, které se stávají cílem navigačních a vyhlídkových letů z našeho letiště. Případným zájemcům nabízíme (podle aktuálních podmínek) možnost letu v dvoumístných i vícemístných letounech, těm, kteří dávají přednost tichému letu, můžeme nabídnout výlet kluzákem.
Ceny letů (podle délky trvání a použitého letounu) jsou uvedeny níže. Doporučujeme případný let domluvit předem s některým z pilotů či představitelů AK (předseda AK pan Jindřich Kubíček, vedoucí let. provozu p. Jan Šmaha, piloti ing. T. Novák, ing. J. Giurg, M. Zajíc, F. Nedělka - viz stránka "KONTAKTY"). S těmi je možné plánovat výlet nejen s ohledem na aktuálně dostupná letadla, ale především s ohledem na maximální bezpečnost.
Můžeme Vás naučit létat. Letecká škola našeho aeroklubu poskytuje základní teoretický i praktický výcvik k získání kvalifikace pilota kluzáků, pilota motorizovaných kluzáků a kvalifikaci soukromého pilota. Letecká škola je určena především (ale ne výlučně) členům aeroklubu, přesněji Aeroklubu České republiky. Budete-li mít skutečný zájem, obraťe se na vedoucího naší letecké školy ing. J. Giurga. Dozvíte se jak výcvik probíhá, z čeho se skládá, zda je pro výcvik nutné stát se členem našeho aeroklubu či nikoli, ale také kolik to asi bude stát.
Sazby pro letouny a kluzáky:
(rozumí se cena za čas a celý letoun s pilotem. Počet míst pro zájemce je tak vždy o jeden menší, než je počet míst v letadle. Jakékoliv další podrobnosti je třeba domluvit individuálně)
ZLIN Z-43 (vyhlídkové lety, fotolety, pilot + 3 cestující)
1 hodina ... 4800,- Kč
1 minuta ... 80.- Kč
ZLIN Z-142 (vyhlídkové lety, fotolety, aerovleky, pilot + 1 cestující)
1 hodina ... 4200,- Kč
1 minuta ... 70.- Kč
(vlekání transparentu ........ 1 hodina ... 5400,- Kč)
ZLIN Z-226MS (vyhlídkové lety, fotolety, aerovleky, pilot + 1 cestující)
1 hodina ... 4200,- Kč
1 minuta ... 70.- Kč
(vlekání transparentu ........ 1 hodina ... 5400,- Kč)
L-200 Morava (vyhlídkové lety, fotolety, pilot + 4 cestující)
1 hodina ... 6600,- Kč
1 minuta ... 110.- Kč
L-60 S Brigadýr (vyhlídkové lety, fotolety, aerovleky, pilot + 3 cestující)
1 hodina ... 5400,- Kč
1 minuta ... 90.- Kč
(vlekání transparentu ........ 1 hodina ... 5400,- Kč)
L-13 SE Vivat (vyhlídkové lety, fotolety, pilot + 1 cestující)
1 hodina ... 3000,- Kč
1 minuta ... 50.- Kč
L-13 Blaník (vyhlídkové lety, pilot + 1 cestující)
1 hodina ... 720,- Kč
1 minuta ... 12.- Kč
(Při letu kluzákem v aerovleku se sčítá cena aerovleku a kluzáku - délka letu v minutách)
Start navijákem: 150,- Kč / start
(Při startu navijákem se sčítá cena startu a cena kluzáku podle délky letu v minutách)
Přistávací poplatky:
- pro členy AeČR zdarma
- pro ostatní soukromé piloty 50,- Kč za jeden pohyb (přistání/vzlet)
- pro zahraniční piloty a pro komerční lety 200,- Kč
Parkování letadla
- na stojánce (déle než 6 hodin): 100,- Kč
- v hangáru: 200,- Kč
Nocleh v ubytovně letiště: 200,- Kč (pro nečlena AK)
Uvedené informace je třeba chápat jako orientační. Při plánování příletu využívejte oficiální zdroje informací - především AIP Czech Republic, Vol. III - AD 4-LKCE. Můžete zkusit oficiální on-line AIP ČR (zatím zkušební provoz) na adrese Řízení letového provozu ČR:
www.rlp.cz a nebo www.ans.cz/ais/defaultcz.htm
POZOR !
Poslední změny telefonních čísel (přečíslování celé ČR) nejsou ještě ani v oficiálním AIPu podchyceny! Správná a platná čísla jsou uvedena zde v oddílech O nás a Kontakty.
Už několik sezón po sobě hostilo naše letiště letní plachtařské soustředění. Spolu s našimi piloty si tak (většinou na přelomu července a srpna) zalétali plachtaři z různých Holandska, Belgie, Německa, ale jednou také naši přátelé z AK Letňany. Zatímco někteří piloti u nás pobývali jen jednou (např. Luftsportverrein Lüneburg, BRDa aeroklub Hamm, BRD), plachtaři z flevoského aeroklubu (nejprve z Lelystadtu a pak Biddinghuizenu) u nás pobývali pětkrát. Při komunikaci s cizinci, bez ohledu na zem odkud pocházejí, se vžil název SSC - Summer Soaring Camp. Pod touto zkratkou si také v galerii můžete prohlédnout pár obrázků z některých soustředění.
Pro letní soustředění přináší naše letiště několik výhod:
- dobrý plachtařský terén - členitá krajina touto dobou poskytuje dostatek termiky, v rozumných směrech a vzdálenostech je dost "záložních" letišť a ploch pro přeletáře a v neposlední řadě poloha našeho letiště mimo tradiční omezené prostory a koncové řízené oblasti skýtá možnost maximální plachtařské volnosti.
- aerovlekový i navijákový provoz - podle potřeby, zájmu a party která se sejde
- příjemné zázemí pro pobyt pilotů i jejich rodin. V okolí provozních budov je dost příhodných míst pro stany a obytné přívěsy, je možnost ubytování i ve dvou nevelkých ložnicích. Kempové zázemí má k dispozici zděná WC, teplé sprchy a vybavenou kuchyň se sporákem, troubou, lednicemi a dřezem, je zde možnost připojení nabíječek palubních akumulátorů i typicky kempové připojení běžné sítě. V omezené míře je možné parkovat kluzáky našich hostů přes noc v hangáru.
- letištní bar po dobu letního soustředění skoro nemá zavírací dobu
- speciální ceny - účastníci letních soustředění mají na většinu poskytovaných služeb slevu.
Každým rokem v prosinci zvažujeme své možnosti, plány na následující sezónu a zájem o létání u nás a tak připravujeme další ročník SSC. Bude tomu tak napřesrok zase?
V našem aeroklubu v současnosti nemáme vlastní (společný) ultralehký letoun (sportovní létající zařízení), ale řada z nás ULL létá nebo i vlastní. Stejně jako jsou mezi námi letečtí instruktoři s kvalifikací pro kluzáky, motorizované kluzáky i letouny, máme i instruktory ULL. Každý víkend k nám také (když je počasí) vždycky nějaký "ultralajt" přiletí. Budete-li mít možnost a chuť, přileťte také! (případný přílet v provozní době letiště a bez rádia raději domluvte předem telefonem protože letištní řád předepisuje radiofonní spojení).